House Stark House Lannister House Targaryen House Baratheon House Greyjoy House Arryn House Tully House Tyrell House Martell House Bolton

Νέα συνέντευξη με τον σχεδιαστή του Game of Thrones William Simpson!

Ένας από τους επίτιμους καλεσμένους της 13ης Έκθεσης Κόμιξ & Eπιτραπέζιων Παιχνιδιών Θεσσαλονίκης “Μισό Λεπτό” ήταν και ο αρτίστας William Simpson.
Το IGN Greece είχε την ευκαιρία να μιλήσει με τον Iρλανδό δημιουργό κόμιξ, του οποίου η πένα έπλασε τις εικόνες για τα κείμενα του συγγραφέα G. R. Martin, σχετικά με την τηλεοπτική σειρά Game of Thrones, την ανάμειξή του σε αυτήν και άλλα projects του, όπως το Hellblazer.

IGN: Θα θέλατε να πείτε μερικά πράγματα για τον εαυτό σας στο κοινό του IGN Greece;

William Simpson: Με λένε William Simpson και αυτήν τη στιγμή είμαι ο storyboard artist του Game Of Thrones. Ξεκίνησα από comics και ταινίες, έχω δουλέψει περίπου 15 χρόνια σε ταινίες και κάπου στα 25 χρόνια στα comics, οπότε υπήρξε μπόλικη δουλειά.

IGN: Ξεκινήσατε την καριέρα σας από τα comics. Μπορείτε να μας πείτε πώς μπήκατε στον χώρο;

WS: Υπάρχει η σύντομη απάντηση και η μακροσκελής. Δεν ξέρω ποια θέλεις.

  O αρθρογράφος Γιώργος Σακκαλής και ο William Simpson.

IGN: Εσείς διαλέγετε.

WS: Πιστεύω πως κάποτε πέρασα ό,τι περνάει ο καθένας που θέλει να κάνει artwork. Σχεδιάζεις τα δικά σου πράγματα, σχεδιάζεις μεταφορές ιστοριών και στέλνεις τη δουλειά σου σε εταιρείες comic, ελπίζοντας πως κάποια θα σε προσλάβει. Κανονικά, το επόμενο βήμα είναι να εκδόσεις κάτι μόνος σου, κάτι που έκανα και ήμουν μέρος ενός fanzine.

Ξεκίνησα από fanzine, όπου έφτιαξα έναν χαρακτήρα που λεγόταν "Cúchulainn", ο οποίος είναι ένας Ιρλανδός μυθολογικός ήρωας, σαν τους δικούς σας μύθους, σαν τον Αχιλλέα, ένας χαρακτήρας τύπου Conan. Και κάποιος έστειλε ένα αντίτυπο του περιοδικού στην Marvel Comics στην Βρετανία. To artwork μου τους άρεσε πολύ και μετά ξεκίνησα να βομβαρδίζω την Marvel UK με δουλειές μου.

Στο τέλος, μετά από λίγα λάθος ξεκινήματα, κατέληξα να δουλεύω για το περιοδικό "Warrior" και να δουλεύω πάνω σε έναν χαρακτήρα, τον "Big Ben - The Man With No Time For Crime", ενώ ταυτόχρονα δημοσιεύτηκαν το Marvel Man του Alan Moore και το V for Vendetta στο ίδιο περιοδικό, το Warrior. Αυτό ήταν κάτι πολύ περίεργο για εμένα, το να δουλεύω σε ένα περιοδικό comic, μαζί με γίγαντες του χώρου και προτού το έντυπο κλείσει, έμαθα πάρα πολλά για τα comics.

Έτσι λοιπόν, εκπαιδεύτηκα εκεί και μετά το Warrior δούλεψα για την Marvel UK, στο "Transformers". Λίγα χρόνια αργότερα πήγα στην 2000AD, όπου δούλεψα στο "Judge Dredd”", το "Tyranny Rex" και το "Rogue Trooper". Κατόπιν, δούλεψα στο Hellblazer, τον John Constantine για την DC Comics, αργότερα στο Aliens για την Dark Horse, έκανα το Vamps, το οποίο ήταν ένα creator-owned project, και επίσης δούλεψα στο Batman. Αρκετή δουλειά.

IGN: Από τα comics γίνατε conceptual artist. Πώς έγινε αυτό το άλμα;

WS: Η μεταπήδηση στις ταινίες έγινε σχεδόν κατά λάθος. Ήμουν σε μία περίοδο που είχα τελειώσει κάποιες comic δουλειές και επρόκειτο να ξεκινήσω κάποιες άλλες λίγο αργότερα και μου ζητήθηκε να κάνω τα storyboards για μία low budget ταινία, το "24 hours in London" και σκέφτηκα, "πόσο δύσκολο μπορεί να είναι;". Για μένα ήταν σαν να φτιάχνω ένα comic strip.

Βέβαια, τώρα καταλαβαίνω πως υπάρχουν διαφορές ανάμεσα στα δύο, αλλά τότε έφτιαχνα καρέ artwork και προσπαθούσα να αφηγηθώ μία ιστορία που θα βοηθούσε στη δημιουργία της ταινίας και οι παραγωγοί της είχαν δει τη δουλειά μου στο 2000AD, οπότε ήταν ένα πολύ καλό βήμα και κάτι πολύ ενδιαφέρον. Αλλά εξαιτίας αυτής της δουλειάς, ο κινηματογραφικός κόσμος με τράβηξε.

Συμβαίνει κάτι παράξενο όταν αποκτάς οποιαδήποτε είδους σύνδεση με τις ταινίες και ξαφνικά, αρχίζεις και συνειδητοποιείς τις δυνατότητες των πραγμάτων που θέλεις να κάνεις. Το μεγαλύτερο μου “λάθος” ήταν να επισκεφτώ το πλατό κάποια στιγμή, επειδή σκέφτηκα πως "όλοι αυτοί οι άνθρωποι είναι εδώ, πίνουν δωρεάν μπύρα, τρώνε σάντουιτς και μετά θα γυρίσουν μία σκηνή". Σκέφτηκα πως υπάρχει ένας ηλεκτρισμός σε όλο αυτό.

Υπήρξα πολύ τυχερός με πολλές από τις δουλειές που έκανα. Έκανα animation για κάποιο περίοδο, μαζί με τον αδερφό μου, για μία εταιρεία που ονομάζεται "Rogue Rocket" στο Belfast. Δημιουργήσαμε μεγάλο μέρος της δουλειάς, πολλές ιδέες, πολλούς χαρακτήρες και περάσαμε 2 χρόνια ερχόμενοι κοντά με κάποια πράγματα, αλλά όχι αρκετά κοντά. Οπότε, όταν άρχισα να δουλεύω σε ταινίες, μου φάνηκε ό,τι καλύτερο. Είχα ανάγκη για κάτι περισσότερο και ήταν ένα μεγάλο βήμα για την καριέρα μου.


Ένα από τα πρώτα concept arts των WhiteWalkers του W. Simpson. Φωτογραφία από το Inside Game of Thrones.

IGN: H πιο πρόσφατη δουλειά σας ως conceptual artist ήταν στο Game Of Thrones. Πώς είναι να δουλεύεις για μία από τις πιο γνωστές τηλεοπτικές σειρές;

WS: Ξέρεις, έχει πλάκα, καθώς όταν ξεκίνησα να δουλεύω για το Game Of Thrones, δεν ήξερα καν πως επρόκειτο για το GoT. Μου ζητήθηκε να φτιάξω μερικές concept ιδεές για ένα project μεσαιωνικού τύπου, αλλά δεν ήξερα τον τίτλο του και δεν ήξερα πως ήταν για μία μεγάλη τηλεοπτική σειρά.

Ήξερα πως ήταν για ένα πιθανό τηλεοπτικό πιλοτικό επεισόδιο, αλλά αυτό ήταν όλο. Εκείνο τον καιρό έφτιαχνα concept art για την ταινία "Your Highness", και μου ζητήθηκε να δουλέψω κάποια Σαββατοκύριακα και κάποιες έξτρα ώρες, φτιάχνοντας concept για κάστρα, direwolves, πολεμιστές να αποκεφαλίζουν και τέτοια.

Λίγο καιρό αργότερα, έμαθα πως είχαμε το Game Of Thrones στο Belfast, από έναν φίλο μου που είναι παραγωγός. Τον ρώτησα αν πήρα τη δουλειά και μου είπε ναι, οπότε μετά το “Your Hignness”, πήγα στο GoT. Στην αρχή δεν ήμουν καν σίγουρος για το τι ακριβώς θα έκανα, αλλά το πρώτο πράγμα που μου ζητήθηκε, ήταν να φτιάξω concept για όπλα. Όποτε σχεδίασα το Ice, το Needle, το Longclaw, τα όπλα των Dothraki και πολλά άλλα τέτοια, ενώ ταυτόχρονα μου ζητήθηκαν και περισσότερα, όπως σχεδιασμός αμαξών, κρανών και κάποια σκηνικά της σειράς.

Τα πάντα ήταν απαραίτητα, καθώς εφευρίσκαμε αυτόν τον κόσμο και το αγαπημένο μου μέρος απ' όλο αυτό, ήταν ότι σχεδίασα τους Whitewalkers. Τα αρχικά μου σχέδια έγιναν ο καταλύτης για το πλάσμα που τελικά είδαμε στην οθόνη.

Ήταν κάτι αξιοθαύμαστο. Ήταν η πιο τέλεια δουλειά για εμένα, επειδή από τότε που άρχισα να σχεδιάζω επαγγελματικά, ξέρετε, ο Cúchulainn ήταν σαν τον Conan και ο λόγος ήταν επειδή αγαπάω τον Conan. Πάντα ήθελα να τον σχεδιάσω. Κι έτσι, όταν έκανα το Game Of Thrones, ήταν ό,τι πιο κοντά σε εκείνον τον κόσμο. Ήταν υπέροχο, σπαθιά, μαγεία, τα πάντα.

IGN: Είναι πολύ κοντά στην Ηρωική Φαντασία.

WS: Απολύτως, απολύτως. Ένιωσα πως εμβάθυνα σε ένα από τα καλύτερα πράγματα στα οποία θα μπορούσα να είμαι αναμεμειγμένος. Και είμαι ακόμα εδώ, μετά από 5 σεζόν και είναι πολύ ωραίο να είσαι μέρος όλων αυτών.

IGN: Ποσοτικά, πόσα θα λέγατε πως είναι εντελώς δικά σας; Πόσα είναι δικά σας και πόσα βασίζονται στα κείμενα του George R.R.Martin;

WS: Αυτό είναι κάτι δύσκολο να το σκεφτώ. Οι επιρροές της δουλειάς. Δουλεύεις με μία τόσο μεγάλη ομάδα ανθρώπων, με πέντε διαφορετικούς σκηνοθέτες και 2 παραγωγούς που γράφουν σενάρια, ο David και ο Dan, και τα πάντα περνάνε από αυτούς. Ο δικός μου ρόλος είναι ένα μικρό μέρος του συνόλου. Αλλά επειδή δούλεψα στο πιλοτικό επεισόδιο, ξέρω πως υπάρχει η στάμπα μου στη σειρά, κάτι για το οποίο είμαι πολύ ευχαριστημένος, επειδή έχουμε πολλούς conceptual καλλιτέχνες στη σειρά, που κάνουν φανταστική δουλειά με τα ψηφιακά εφέ και τις τοποθεσίες.

Αυτό είναι κάτι που δεν κάνω εγώ, είναι κάτι εντελώς διαφορετικό. Εγώ τείνω να φτιάχνω διάφορα πράγματα στην αρχή τους, τα οποία μετά περνάνε από άλλους. Απλά ξέρω πως η δουλειά μου τους άρεσε, οπότε συνεχίζουν να με έχουν εκεί. Έχω περισσότερη επιρροή στα storyboards πλέον, αφού εκεί εμβαθύνω περισσότερο και πολλές φορές δουλεύεις τόσο στενά με τους σκηνοθέτες, οπότε ρίχνεις και τις δικές σου ιδέες ούτως ή άλλως.

Και αν τους αρέσει αυτό που έκανες, θα το χρησιμοποιήσουν. Υπάρχουν διαφορετικές σκηνές, τις οποίες είχα το ελεύθερο να τις σχεδιάσω. Και ο σκηνοθέτης τις χρησιμοποίησε. Και είναι ωραίο να βλέπεις τη σειρά και να μπορείς να λες "Ξέρετε, αυτή είναι η δουλειά μου, αυτή είναι η σκηνή μου". Δεν μπορώ να πω σε τι ποσοστό, αλλά υπάρχω εκεί μέσα.

IGN: Μετά από 5 σεζόν, ποιο επεισόδιο αποτέλεσε τη μεγαλύτερη πρόκληση για εσάς;

WS: Μόλις τέλειωσα ένα επεισόδιο το οποίο έχει μία σημαντική σκηνή, σχεδίασα 85 σελίδες storyboard για αυτό, ήταν θηρίο. Θα το δείτε στην πέμπτη σεζόν. Δούλεψα στη μάχη του Τείχους στην τέταρτη σεζόν, το οποίο ήταν κολοσσιαίος όγκος δουλειάς.

IGN: Σαφώς.

WS: Άλλο ένα storyboard θηρίο. Η μάχη του Blackwater ήταν η μεγαλύτερη πρόκληση, έπρεπε να το κάνω 4 φορές. Κάποιες από τις σεκάνς, τις κάναμε μόνο μία φορά και προσθέσαμε ό,τι χρειαζόταν, αλλά το Blackwater ήταν ο μοναδικός μήνας της ζωής μου που δεν είχα ούτε μία μέρα ρεπό, δούλευα κάθε μέρα.

IGN: Ήταν ένα τεράστιο επεισόδιο.

WS: Ήταν όντως τεράστιο. Πιστεύω πως ήταν ένα από τα βασικά επεισόδια που έδειξε τι πραγματικά μπορεί να κάνει το Game Of Thrones. Είναι σαν ταινία. Αλλά είναι τηλεοπτικό επεισόδιο. Είναι απίστευτο το τι μπόρεσαν και έκαναν με αυτό το επεισόδιο.

IGN: Μέχρι τώρα στην καριέρα σας έχετε υπάρξει comic book artist και conceptual artist καθώς και animator. Ποιο από τα 3 προτιμάτε, ποιο σας ταιριάζει περισσότερο;

WS: Όλα είναι artwork για μένα. Βρίσκω πως χρησιμοποιώ τις ίδιες ικανότητες με διαφορετικούς τρόπους. Δεν βρίσκω αναγκαίο το να μείνω κολλημένος μόνο σε έναν χώρο, κάνοντας μόνο ένα πράγμα. Για μένα, αν έχεις μία ικανότητα, την χρησιμοποιείς.

Έχω σκηνοθετήσει επίσης, το οποίο ήταν κάτι που με γέμισε πολύ, όσον αφορά τον κινηματογράφο, επειδή είναι ό,τι πιο κοντινό στα comic που φτιάχνω. Γράφω πολλά πράγματα, που μετά μπορώ να τα σκηνοθετήσω, αποφασίζω για τους χαρακτήρες, τα κοστούμια, τις γωνίες λήψεις. Λατρεύω να δουλεύω σε ταινίες, να ξεπερνάω τα προβλήματα που πρέπει ώστε να φτιάξεις μία ταινία, αλλά δεν μπορείς να ξεφύγεις από τα comics, όπου τελειώνεις μία σελίδα.

Όταν την τελειώνεις, είναι ένα κομμάτι τέχνης από μόνη της όπως επίσης και μέρος μίας ιστορίας. Συνεχίζω να αγαπώ λοιπόν αυτήν τη μεριά των πραγμάτων. Έχω εικονογραφήσει βιβλία επίσης για μία περίοδο, το οποίο είναι κάτι ωραίο, καθώς είναι κάτι ολοκληρωμένο και εξυπηρετεί τον σκοπό του εντός του βιβλίου.



IGN: Όπως αναφέρατε, έχετε δουλέψει επάνω στο Hellblazer, με το story arc “Dangerous Habits”, ένα σημείο το οποίο κατά πολλούς, ήταν εκείνο που “εκτόξευσε” το comic. Έχετε δει την τηλεοπτική σειρά “Constantine”;

WS: Ναι το έχω δει, γύρω στα 4 επεισόδια.

IGN: Πώς το βρήκατε;

WS: Ξέρεις, είναι περίεργο επειδή θέλεις να είναι καλό, κάτι που θα μπορεί ανταπεξέρχεται στον χαρακτήρα από τα comics, αλλά το πρόβλημα είναι πως περιμέναμε τόσο καιρό για να συμβεί, όμως το πιέζουν. Πιστεύω πως μας δίνουν πολλές πληροφορίες και πολύ γρήγορα. Δεν υπήρξε μία σταθερή εξέλιξη του χαρακτήρα, κάτι που χρειάζεται το κοινό για να έχεις μία καλή ιστορία. Λίγο πιο αργά, πιο σταθερά. Καταλήξαμε με κάτι που φαίνεται να έχει φτιαχτεί αποκλειστικά για τους φαν του κόμικ, και ξεχνάει πως είναι τηλεοπτική σειρά. Το θέμα είναι πως η σειρά σχεδόν δείχνει να περιμένει από εμάς να ξέρουμε και να καταλαβαίνουμε ποιος είναι αυτός ο τύπος και μας χτυπά με πάρα πολλές πληροφορίες.

IGN: Είναι λίγο “νερωμένη” εκδοχή του χαρακτήρα.

WS: Ναι. Θα το προτιμούσα όμως να μας οδηγούσαν σιγά-σιγά, σαν να μην ξέρουμε καθόλου τον χαρακτήρα, παρά το να μας δίνουν με το ζόρι όλες αυτές τις πληροφορίες, τόσο γρήγορα. Μου αρέσει το μυστήριο σε μία ιστορία και δεν ξέρω αν υπάρχει αρκετό εδώ. Απλά είναι πάρα πολλά πράγματα, πολύ γρήγορα.

IGN: Ποια είναι η άποψή σας σχετικά με το κλείσιμο του Hellblazer και τον Constantine να περνάει στο New 52;

WS: Δεν ξέρω και πολλά για αυτό, αλλά ξέρω πως ο Constantine πέρασε στα mainstream comics. Και το πρόβλημά μου είναι πως ο συγκεκριμένος χαρακτήρας δεν θα έπρεπε να είναι ποτέ εκεί. Ακόμα και τότε που πρωτοεμφανίστηκε στο Swamp Thing, προτού η Vertigo κάνει επιτυχία, ήταν μία δοκιμή. Απλά τα πράγματα που έκαναν αυτόν τον χαρακτήρα επιτυχημένο, ήταν η ώριμη και πιο σκοτεινή αφήγηση. Το να τον βάλεις σε ένα πιο “ελαφρύ” σύμπαν, δεν έχει καμία λογική. Δεν ξέρω γιατί το κάνανε. Προσωπικά πιστεύω πως έπρεπε να το αφήσουν ως είχε.

IGN: Για εσάς ποιος θα ήταν ο ιδανικός live-action John Constantine;

WS: Δεν το έχω σκεφτεί ποτέ. Σίγουρα υπάρχει κάποιος εκεί έξω, απλά δεν τον ξέρω. Ξέρεις, όταν δούλεψα επάνω στον χαρακτήρα, τον βάσισα επάνω στον αδερφό μου στον Ken. Ο Constantine αρχικά ήταν βασισμένος εμφανισιακά στον Sting, ο οποίος έχει μεγαλώσει πολύ πλέον, αλλά αυτός ήταν το “αληθινό πράγμα”. Όταν τον σκίτσαρα, ήθελα να τον σχεδιάσω σαν τον Sting, επειδή πίστευα πως δεν επιτρεπόταν να το κάνουμε αλλιώς. Αλλά λόγω των πνευματικών δικαιωμάτων, δεν μπορούσαμε πλέον να τον σχεδιάζουμε έτσι. Οπότε έπρεπε να το κάνουμε διαφορετικά, για αυτό και τον βάσισα επάνω στον αδερφό μου.

IGN: Υπάρχει κάποιος χαρακτήρας comic που θα θέλατε να σχεδιάσετε;

WS: Θα ήθελα πολύ να δουλέψω στον Thor και τον Conan. O Conan για μένα θα ήταν πολύ διασκεδαστικό. Έχω λατρέψει όλο τον κόσμο του Game Of Thrones επειδή είναι ό,τι πιο κοντά στον Conan. Επίσης, μου αρέσει πολύ ο αρχικός Thor. Έχω σχεδιάσει μερικές σελίδες μιας ιδέας που είχα για μία ιστορία, απλά επειδή το ήθελα τόσο. Οπότε υπάρχει μία Thor ιστορία μου.

IGN: Μιας και αναφέρατε το Game Of Thrones, είχατε διαβάσει τα βιβλία προτού αρχίσετε να δουλεύετε στη σειρά;

WS: Όταν ξεκίνησα να δουλεύω στη σειρά, δεν ήξερα καν για τι επρόκειτο. Μου ζητήθηκε να κάνω προσχέδια για τον πιλότο. Όταν άρχισε να παίρνει σχήμα το πρώτο επεισόδιο και είχα ξεκινήσει την δουλειά, τότε είχα διαβάσει και το πρώτο βιβλίο. Νομίζω πως ήταν την πρώτη εβδομάδα, επειδή πίστευα πως ήταν απαραίτητο για κάποιες από τις εικόνες με τις οποίες έπρεπε να δουλέψω.

IGN: Δηλαδή η ανάγνωση του βιβλίου δεν ήταν κάτι το απαιτούμενο;

WS: Όχι, αλλά ήταν κάτι που άξιζε να διαβάσεις. Το πρώτο βιβλίο καλύπτει την πρώτη σεζόν. Κάθε φορά που επέστρεφα στη σειρά, διάβαζα τα βιβλία νωρίτερα. Αγόρασα το δεύτερο και το τρίτο βιβλίο, τα ξεκίνησα, διάβασα κάποια κεφάλαια, αλλά μετά τα άφηνα, καθώς έπρεπε να δουλέψω σε ταινίες και όταν ερχόταν η ώρα για τη σειρά, απλά διάβαζα τα σενάρια. Οπότε, στο τέλος κατέληξα να κάνω μόνο αυτό. Δεν υπήρχε νόημα. Ό,τι μου χρειαζόταν, υπήρχε στα σενάρια.

IGN: Έχετε δουλέψει επάνω στην επερχόμενη σεζόν του Game Of Thrones. Μπορείτε να μας πείτε οτιδήποτε για αυτήν;

WS: Απολύτως όχι. Δεν μπορώ να πω τίποτα για την επόμενη σεζόν. Το μόνο που θα σας πω είναι πως θα είναι σοκαριστική. Υπάρχουν ωραία πράγματα στην νέα σεζόν.

IGN: Κάτι τελευταίο που θα θέλατε να πείτε στο IGN Greece;

WS: Πιστεύω πως ο καθένας που αγαπάει οποιοδήποτε είδος αφήγησης, πρέπει να συνεχίσει να το κάνει, πρέπει να συνεχίσει να παράγει έργο που προέρχεται από την φαντασία. Επειδή όλοι μας ζούμε με την φαντασία, εφευρίσκουμε τις ζωές μας με τη φαντασία, οπότε μπορούμε να την τυπώνουμε στο χαρτί ή να φτιάξουμε μία ταινία. Απλά θέλω να βλέπω κόσμο να επιμένει, όπως επέμεινα εγώ με τα δικά μου πράγματα. Αγαπάω αυτό που κάνω και θέλω να βλέπω περισσότερους να κάνουν αυτό που αγαπάνε. Βλέπεις πολλούς από τους νέους δημιουργούς comic, έχουν μία ανάγκη, μία επιθυμία να δημιουργήσουν και βρισκόμαστε σε μία κατάσταση συνεχούς δημιουργίας. Νέος κόσμος έρχεται συνεχώς, με νέες ιδέες, νέα πράγματα.

Όλες οι ιστορίες έχουν ειπωθεί αλλά ανανεώνονται και ξαναλέγονται, και είναι η νέα ανθρώπινη οπτική επάνω στα πράγματα η οποία είναι σημαντική. Οπότε, όλοι πρέπει να συνεχίσουμε να το κάνουμε, συνεχώς.


ΠΗΓΗ: gr.ign.com
Κατηγορίες ,
[disqus]

Author Name

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Από το Blogger.