House Stark House Lannister House Targaryen House Baratheon House Greyjoy House Arryn House Tully House Tyrell House Martell House Bolton

Σαν το «μολυβένιο» χέρι του βασιλιά!

Η πρώτη σκηνή του «Game of Thrones» δύσκολα ξεχνιέται.

Η τριμελής περίπολος της νυχτερινής φρουράς βγαίνει στο χιονισμένο Στοιχειωμένο Δάσος. Εντοπίζουν διαμελισμένα πτώματα από ανθρώπους και ζώα. Τα πρόσωπα των δύο ανιχνευτών μαρμαρώνουν. Ο επικεφαλής δίνει εντολή να συνεχίσουν. Ενα ζευγάρι απόκοσμα, ψυχρά, γαλάζια μάτια εμφανίζεται πίσω του. Το ουρλιαχτό του αντηχεί στο δάσος. Είναι η πρώτη γνωριμία μας με τους θρυλικούς White Walkers, που μοιάζει με γροθιά στο στομάχι. Και αν ορισμένοι σοκαρίστηκαν με τον πρώτο, από τους αρκετούς, αποκεφαλισμό της σειράς, ένας Ιρλανδός κομίστας στο Μπέλφαστ ήταν ενθουσιασμένος.

Ο Γουίλιαμ Σίμσον είναι ο storyboard και conceptual artist του «Game of Thrones» και ήταν καλεσμένος του 1ου Comic Convention που συγκέντρωσε εκατοντάδες λάτρεις της ένατης τέχνης στην Αποθήκη Γ στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης. «Η σκηνή αυτή είναι πολύ σημαντική για μένα. Είχα σκιτσάρει ένα πολύ λεπτομερές σχέδιο και ήταν αυτό που έστειλε η παραγωγή στο HBO για να πάρουν την τελική έγκριση και να ξεκινήσουμε. Νομίζω πως είναι πολύ δυνατό και όλοι θυμούνται τους White Walkers, αν και τους ξαναβλέπουμε στο τέλος της 2ης σεζόν», εξήγησε ο Σίμσον στην κατάμεστη αίθουσα διαλέξεων του Comic Con.

Στον κόσμο του Γουέστερος

Πληθωρικός, με αρκετές δόσεις χιούμορ, γεμάτος ενέργεια, ο καταξιωμένος σχεδιαστής κόμικς απάντησε στις ερωτήσεις του κοινού για το πώς μπαίνει στο μυαλό των σκηνοθετών της δημοφιλούς σειράς και αποτυπώνει στο χαρτί τις σκηνές που θα γυριστούν αργότερα, σαν να σκιτσάρει τα καρέ ενός φιλμ. «Το storyboarding είναι σαν πρωτόλειο κόμικς, δεν είναι κάτι ολοκληρωμένο. Τα σχέδια του storyboard ολοκληρώνονται στην οθόνη», σημειώνει. «Είσαι σαν το “Μολύβι” του βασιλιά», του λέω. «Ελπίζω να έχω καλύτερη τύχη από το Χέρι του βασιλιά», μου απαντάει γελώντας.

Χωρίς να γνωρίζει περί τίνος πρόκειται, ο Γουίλιαμ Σίμσον συμφώνησε το 2009 να σχεδιάσει μερικά concept σκίτσα για μια τηλεοπτική σειρά που θα διαδραματιζόταν την εποχή του Μεσαίωνα. «Πάντα μου άρεσε να κάνω ήρωες και θέματα που θύμιζαν κάτι από τον Κόναν», μας λέει και έτσι σχεδίασε ενδεικτικά μερικά κάστρα, ιππότες, δράκους και βέβαια ορισμένους αποκεφαλισμούς. Επειτα από λίγο καιρό έμαθε ότι έπιασε δουλειά στην παραγωγή του «Game of Thrones».

Ακολούθησαν συναντήσεις, φωτογραφίες από κάστρα και τοποθεσίες απ’ όλο τον κόσμο που θα χρησίμευαν ως πρότυπα για τον σχεδιασμό του Γουέστερος και πάρα πολλά concept σκίτσα. Από τα πρώτα του σχέδια που πήραν «ζωή» ήταν τα όπλα και τα φημισμένα σπαθιά, όπως το Ice, το Needle και το Long Claw, που παραμένουν ίδια από την πρώτη σεζόν.

«Ολοι θέλαμε να τα κρατήσουμε στα χέρια μας μόλις ήρθαν από την παραγωγή. Τα όπλα των Βορείων σχεδιάστηκαν πιο βαριά και με τις λαβές να έχουν δέρμα για το κρύο, των Λάνιστερ είναι διακοσμημένα με πολύτιμους λίθους, των Ντοθράκι είναι διαφορετικής τεχνοτροπίας για να τα κουβαλάνε μαζί τους στη ράχη των αλόγων», σημειώνει.
Είναι ιδιαίτερα περήφανος για τον σχεδιασμό των θρυλικών White Walkers, με τους οποίους «συστήνεται» η σειρά στο κοινό, όπως και για τη σεκάνς αναρρίχησης του Τζον Σνόου στο παγωμένο Τείχος, που ήταν εξ ολοκλήρου δικής του εμπνεύσεως. «Εδειξα τα σχέδια στον σκηνοθέτη Αλεκ Ζάκαροφ, του άρεσαν και γύρισε τη σκηνή. Εφτασα όσο πιο κοντά μπορούσα στη σκηνοθεσία», μας λέει με χιούμορ.


«Περισσότερο αίμα»

«Χρειαζόμαστε περισσότερο αίμα». Αυτή ήταν η κυνική διαπίστωση του σκηνοθέτη Νιλ Μάρσαλ, όταν είδε το storyboard της επικής μάχης του Blackwater Bay. «Για τη συγκεκριμένη μάχη χρειάστηκε να κάνω τέσσερα διαφορετικά storyboards. Ο Μάρσαλ, που έχει μεγάλη εμπειρία σε ταινίες δράσης, ανέλαβε τελικά τη σκηνοθεσία του επεισοδίου όταν είχα ήδη σχεδιάσει την τρίτη εκδοχή της μάχης. Θυμάμαι ότι δούλευα ασταμάτητα για ένα μήνα και το πρώτο πράγμα που πρόσθεσα ήταν να “συνθλίψω” το κεφάλι ενός στρατιώτη μόλις έφτασε ο Στάνις Μπαράθιον στα τείχη του κάστρου», λέει ο Σίμσον απαντώντας στην ερώτηση για τις πιο απαιτητικές σκηνές που έχει σχεδιάσει. Κάθε επεισόδιο, τονίζει, είναι τόσο φροντισμένο που μοιάζει με μικρή κινηματογραφική ταινία. «Το “Game of Thrones” έχει γίνει σημείο αναφοράς στην ιστορία της τηλεόρασης, ειδικά στις σειρές επικής φαντασίας», τονίζει ο Σίμσον.

Αυτή την περίοδο δουλεύει πάνω στην εικονογράφηση της Blu-Ray έκδοσης της 5ης σεζόν, προτού πιάσει το πενάκι του για να σχεδιάσει το storyboard του επόμενου κύκλου της σειράς. «Συνήθως κάνουμε μια συνάντηση με τον σκηνοθέτη, που περιέχει αρκετό καφέ και συζήτηση, κι εκεί σχεδιάζω τις πρώτες μικρογραφίες του storyboard. Επειτα διαβάζω τα σενάρια και κλείνομαι για περίπου έξι μήνες στο εργαστήριό μου για να βγάλω τα αναλυτικά σχέδια», επισημαίνει.

Καραβάτζιο και υπερήρωες

Ο Γουίλιαμ Σίμσον άρχισε να ζωγραφίζει από πολύ νεαρή ηλικία και θυμάται να περνάει αρκετές ώρες βλέποντας «Star Trek» και «Dr. Who» ενώ παράλληλα σκίτσαρε χαρακτήρες και σκηνές. «Το πρώτο βιβλίο ζωγραφικής που πήρα στα χέρια μου είχε έργα από την εποχή της Αναγέννησης», τονίζει. Οι άγγελοι στους πίνακες του Ντα Βίντσι και η Σαλώμη με το κεφάλι του Αγίου Ιωάννη του Καραβάτζιο τον είχαν συνεπάρει εξίσου. «Οταν είδα τα έργα του Καραβάτζιο, κατάλαβα ότι αυτό ήταν για μένα μοντέρνα τέχνη. Το πώς χρησιμοποιούσε το φως ήταν κάτι απίστευτο», λέει ο Σίμσον. Πολύ γρήγορα πέρασε από τον σχεδιασμό καρτούν και γραμμικών σκίτσων σε πολύπλοκα σχέδια και αργότερα βρέθηκε να σχεδιάζει γνωστούς ήρωες της Marvel και της DC Comics. Από τις μεγαλύτερες επιτυχίες του ήταν η κινηματογραφική μεταφορά του χαρακτήρα Constantine, που βασίστηκε στην ιστορία «Hellblazer: Dangerous Habits», την οποία δημιούργησε με τον Γκαρθ Ενις.

Τελειώσαμε την κουβέντα μας χωρίς σπόιλερ για τον πέμπτο κύκλο της σειράς, που προβάλλεται αυτή την περίοδο. Αρκέστηκε να μας πει ότι πολλοί από τους παλιούς χαρακτήρες της σειράς θα «εξαφανιστούν». Η συνέχεια επί της οθόνης.


Πηγή: kathimerini.gr


Κατηγορίες ,
[disqus]

Author Name

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Από το Blogger.