House Stark House Lannister House Targaryen House Baratheon House Greyjoy House Arryn House Tully House Tyrell House Martell House Bolton

Ο Έλληνας μάγος του Game of Thrones!


Οταν ήταν 19 χρόνων έκανε στη Θεσσαλονίκη το πρώτο του επαγγελματικό βήμα στο θέατρο. Σήμερα, πέντε χρόνια μετά, ο Μιχάλης Χαραλαμπίδης είναι μέλος της ομάδας του Game of Thrones, της πιο πολυσυζητημένης σειράς στην ιστορία της τηλεόρασης, όπου και εργάζεται στα οπτικά εφέ.


Ο Έλληνας του Game of Thrones μίλησε με το «Εθνος της Κυριακής» για το ξεκίνημα στη Θεσσαλονίκη, τις σπουδές στην Αμερική, ακόμα και την πρόσληψή του στη δημοφιλή τηλεοπτική υπερπαραγωγή, η τηλεφωνική συνομιλία με τους συντελεστές της οποίας πραγματοποιήθηκε ενώ βρισκόταν στο αυτοκίνητό του στο Λος Αντζελες.

Την αγάπη για το σινεμά την «κληρονόμησε» από τους γονείς του, οι οποίοι, όταν ο Μιχάλης ήταν ακόμα παιδί, είχαν αγοράσει ένα home cinema για να βλέπουν ταινίες με ατμόσφαιρα... κινηματογράφου. «Ετριζαν οι καναπέδες όταν έμπαιναν τα μπάσα», θυμάται χαρακτηριστικά ο 24χρονος σκηνοθέτης.

Το θέατρο ήταν μία από τις αδυναμίες του. Ξεκίνησε να ασχολείται μαζί του από μικρός, ενώ στα 19 του χρόνια έκανε το πρώτο του επαγγελματικό βήμα με την ομάδα Ούγκα Κλάρα στη Θεσσαλονίκη και υπό την εποπτεία του σκηνοθέτη και ηθοποιού Δημήτρη Σακατζή.

Λίγα χρόνια πριν, ως μαθητής λυκείου στο Κολλέγιο Ανατόλια, ακολουθούσε το διεθνώς προσανατολισμένο αγγλόφωνο πρόγραμμα, με το θέατρο να είναι ένα από τα βασικά του μαθήματα. Εκεί άρχισε να ασχολείται πιο «ζεστά» με τη σκηνοθεσία, η οποία και έγινε το αντικείμενο των σπουδών του στο πανεπιστήμιο Hampshire των ΗΠΑ, όπου φοίτησε για 4 χρόνια με πλήρη υποτροφία.


Την ίδια ώρα, παρακολουθούσε μαθήματα στα πανεπιστήμια Αμχερστ και Σμιθ, τα οποία συνεργάζονταν με τη δικιά του σχολή, φέρνοντάς τον σε επαφή για πρώτη φορά με τη μαγεία της αφήγησης μιας ιστορίας μέσα από την κάμερα. Εκεί συνειδητοποίησε πως αγαπούσε τον εμπορικό κινηματογράφο: «Στο Game of Thrones -μια τόσο ακριβή παραγωγή- παρατηρείς πως κάθε ποσό που ξοδεύεται, από τα κοστούμια μέχρι τα σκηνικά, φτάνει τελικά στον θεατή. Αν αρχίσεις να κόβεις από δω κι από κει, αφαιρείς από την αξία του αποτελέσματος». Μέχρι να τελειώσει το πανεπιστήμιο, ο Μιχάλης είχε σκηνοθετήσει δύο ταινίες μεγάλου μήκους («Τα Χρόνια Της Νιότης, «The Games We Play»).

Οι πρώτες επαφές
Ενώ κινηματογραφούσε τη δεύτερη ταινία, που ήταν και η πτυχιακή του, ήρθε σε επαφή με μια παραγωγό, η οποία εκτίμησε το έργο του και συνεργάστηκε μαζί του. Όταν τελείωσε το πανεπιστήμιο, της ζήτησε να τον βοηθήσει, εξηγώντας πως η σχολή του δεν είχε πολλές επαφές με τον mainstream χώρο. Του πρότεινε να τον φέρει σε επαφή με δύο ανθρώπους που ασχολούνταν με τα οπτικά εφέ στο Game of Thrones και στην ταινία Interstellar, αντίστοιχα. Αν και μίλησε μαζί τους, τελικά αποδείχθηκε πως δεν υπήρχε διαθέσιμη θέση εργασίας.

Λίγο καιρό αργότερα, και ενώ ήταν καθ' οδόν προς το Λος Άντζελες, βρήκε την ευκαιρία να στείλει μήνυμα στον υπεύθυνο των Game of Thrones, ζητώντας του να τον συστήσει κάπου για δουλειά. Η απάντηση ήταν αναπάντεχη: «Ψάχνουμε κάποιον για να δουλέψει μαζί μας στην 5η σεζόν. Έχεις όμως περισσότερα προσόντα από τη δουλειά που σου προσφέρουμε».


Ο Μιχάλης δεν ήθελε να αφήσει αυτήν την ευκαιρία ανεκμετάλλευτη και του απάντησε: «Δεν πειράζει, θέλω πολύ να ζήσω την εμπειρία εργασίας σε μια μεγάλη παραγωγή». Το παράδοξο της υπόθεσης ήταν ότι τον κάλεσαν για τηλεφωνική συνέντευξη την ώρα που οδηγούσε σε πολυσύχναστο δρόμο στο Λος Άντζελες.

Μόλις το αντιλήφθηκαν του είπαν πως θα τον καλέσουν αργότερα. Ωστόσο, επειδή ο Έλληνας σκηνοθέτης φοβήθηκε ότι δεν θα τον ξαναπάρουν τους ζήτησε να περιμένουν και αφού διπλοπάρκαρε τους είπε: «Κάντε τη συνέντευξη εδώ και τώρα! Διήρκεσε είκοσι λεπτά και δεν με ένοιαζε αν κόρναραν από πίσω». Έτσι έμεινε στο Λος Αντζελες για να δουλέψει στη δημοφιλή σειρά.

Όπωςς αναφέρει αυτό που τον εντυπωσίασε ήταν ότι σε αντίθεση με αυτά που του έλεγαν στη σχολή «θα σε εκμεταλλευτούν», τελικά τον βοηθούσαν να μάθει περισσότερα.

Χαρακτηριστικό είναι ότι ο εργοδότης του κρατούσε την πόρτα του πάντα ανοιχτή, ώστε ο Μιχάλης να ακούει τις συναντήσεις και να μαθαίνει πώς στήνεται η παραγωγή. «Στο Game of Thrones ένιωσα πάντα πως υπήρχε μια μεγάλη ισορροπία. Δουλεύαμε πολύ, αλλά περνούσαμε και καλά. Κάναμε τον χαβαλέ μας. Υπήρχαν μέρες που ήταν δύσκολες, υπήρχαν μέρες πιο χαλαρές», εξηγεί.


Ο Μιχάλης ποζάρει με το βραβείο ΕΜΜΥ, ένα από τα πολλά που κέρδισε η τηλεοπτική υπερπαραγωγή.

Κατά τη διάρκεια της 5ης σεζόν εργαζόταν με μια ομάδα, η οποία ανέθετε σε καθεμία από τις 13 εταιρείες που δούλευαν για τα εφέ της σειράς να φτιάξουν κάποιες σκηνές. Μια εργασία πολύ σημαντική, αν κρίνουμε από το γεγονός πως μόνο η 5η σεζόν είχε πάνω από 1.600 πλάνα με οπτικά εφέ. Καθένα από αυτά έπρεπε να το ζωγραφίσουν για να ξέρουν οι αποδέκτες του τι θέλουν να πετύχουν οι σκηνοθέτες των οπτικών εφέ.

Η συμπάθεια για τη «Δρακοβασίλισσα»
Η ηθοποιός που τον κέρδισε με τη σεμνότητα και τον επαγγελματισμό της ήταν η σέξι Εμίλια Κλαρκ που υποδύεται την Καλίσι. «Στην 5η σεζόν η ''Δρακοβασίλισσα'' έπρεπε να κάνει ένα επιπλέον γύρισμα μίας μέρας στο Λος Αντζελες. Σε αντίθεση με άλλους ηθοποιούς της γενιάς της που έχουν συμπεριφορά... ντίβας, η Εμίλια, αν και είναι από τις πλέον διάσημες, ήταν μονίμως με ένα χαμόγελο και έλεγε δύο λέξεις, ''ναι'' και ''ΟΚ''». Ήταν ευγενική και συνεργάσιμη, ενώ αν έκανε κάτι λάθος ζητούσε συγνώμη. Υπήρχαν στη σειρά προβληματικοί ηθοποιοί, αλλά η συντριπτική πλειοψηφία σε έκανε να νιώθεις όμορφα γιατί όλοι δούλευαν σκληρά. Δεν ακουγόταν ούτε παράπονο».

Σύμφωνα με τον Θεσσαλονικιό της δημοφιλούς σειράς, η επόμενη (6η) σεζόν είναι και η καλύτερη. «Μπαίνουμε στα βαθιά από το πρώτο επεισόδιο», εξηγεί.

Ο νεαρός Θεσσαλονικιός σε ένα από τα σκηνικά της σειράς, το κάστρο της νυχτερινής φρουράς.

Στην 6η σεζόν, ο Ελληνας σκηνοθέτης εργάστηκε στα γυρίσματα στο Μπέλφαστ, συλλέγοντας πληροφορίες για το πώς θα γίνουν τα εφέ. Μετρούσε το ύψος και την κλίση της κάμερας, έτσι ώστε αυτοί που θα τα επεξεργαστούν μετά στο κομπιούτερ να φτιάξουν έναν ψηφιακό χώρο που να έχει αναλογίες με τον πραγματικό.

Σε αυτό το κομμάτι της δουλειάς δεν υπήρχε το καθιερωμένο διάλειμμα για μεσημεριανό. «Ο καθένας έτρωγε όποτε έβρισκε ελεύθερο χρόνο. Στα γυρίσματα ήμασταν συνέχεια σε αναμμένα κάρβουνα. Οι μέρες ήταν γεμάτες κι έφευγαν γρήγορα», επισημαίνει ο Μιχάλης Χαραλαμπίδης.

Ενα από τα σημαντικότερα πράγματα που έμαθε από αυτήν τη σειρά είναι το πόσο καλή προετοιμασία γίνεται πριν από το γύρισμα. «Το δημιουργικό κομμάτι εκτυλίσσεται μέσα σ' ένα γραφείο. Στα γυρίσματα εκτελούν. Κάθεται όλη η ομάδα και συζητάει γραμμή γραμμή το σενάριο και ετοιμάζει το τι θα γίνει», εξηγεί. Σε προσωπικό επίπεδο, όπως αναφέρει, ήταν πάντα προετοιμασμένος για τις ανάγκες των συνεργατών του πριν αυτές προκύψουν. «Οσο πιο πολύ δουλεύεις μαζί τους τόσο καλύτερα καταλαβαίνεις. Και να παρουσιάζεις λύσεις, όχι μόνο προβλήματα», συμπληρώνει.

Αναφερόμενος στην Ελλάδα εξηγεί πως έχει δύο όνειρα. Πρώτον την αξιοποίηση της ομορφιάς της για γυρίσματα υπερπαραγωγών, αν και, όπως επισημαίνει: «Οι Ελληνες καθυστερούν. Το Χόλιγουντ δεν περιμένει. Οι ξένοι κινούνται σε γρήγορους ρυθμούς». Το δεύτερό του όνειρο αφορά στη δημιουργία μιας ξένης σειράς που θα διαδραματίζεται στην Ελλάδα, με θέμα την Επανάσταση του 1821, σε στυλ Game of Thrones και Βίκινγκς...

'Ελληνες αντισταθειτε'
Στα γυρίσματα του έκτου κύκλου της σειράς που θα προβληθεί τον Απρίλιο, η Ελλάδα είχε βρεθεί στο επίκεντρο της επικαιρότητας λόγω των διαπραγματεύσεων και του δημοψηφίσματος. Οι επαγγελματίες της σειράς υποστήριζαν την Ελλάδα και έλεγαν στον Μιχάλη «κόψτε τους τον αέρα!» και «αντισταθείτε!».

By ΘΑΝΑΣΗΣ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ
Κατηγορίες
[disqus]

Author Name

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Από το Blogger.