House Stark House Lannister House Targaryen House Baratheon House Greyjoy House Arryn House Tully House Tyrell House Martell House Bolton

Ο σκηνοθέτης Miguel Sapochnik μιλάει για την Μάχη των Μπάσταρδων


Ο σκηνοθέτης του 9ου επεισοδίου "Battle of the Bastards" Miguel Sapochnik μας μιλάει για τα τεχνικά της μάχης



[warning title="ΠΡΟΣΟΧΗ" icon="exclamation-triangle"]
ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ SPOILERS
[/warning]

Ο σκηνοθέτης έχει αφήσει το στίγμα του στην σειρά με το περσινό 8ο επεισόδιο "Hardhome" και φέτος με το χθεσινό απίστευτο 9ο επεισόδιο της 6ης σεζόν Την Μάχη των Μπάσταρδων. Στην συνέντευξη του με το Entertainment Weekly ανέλυσε πλήρως την βάση του επεισοδίου και τον τρόπο που γυρίστηκε.

Όπως και ο συγγραφέας George R.R. Martin βασίζει τα βιβλία του σε ιστορικές πηγές, έτσι και οι δύο παραγωγοί της σειράς David Benioff και Dan Weiss κάνουν το ίδιο. Αρχικά η μάχη των Μπάσταρδων στηρίχτηκε στην μάχη του Agincourt, η οποία ήταν μεταξύ των Άγγλων και των Γάλλων το 1415, αλλά στην συνέχεια με την αλλαγή των αναγκών και του προϋπολογισμού άλλαξε και το στήριγμα οπότε από την μάχη του Agincourt  μεταφέρθηκε η τροπή της μάχης σε αυτήν της Cannae, η οποία ήταν μεταξύ των Ρωμαίων και του Αννίβα το 216 π.Χ.

Ο σκηνοθέτης είπε επίσης πως οι David Benioff και Dan Weiss ήθελαν να τονίσουν την σημασία της στρατηγικής ώστε να φανεί πως ο Τζον κάνει το λάθος και πέφτει στην παγίδα του Ράμσευ. Όχι μόνο ο Τζον πέφτει στην παγίδα του αντιπάλου του αλλά πέφτει με τον ίδιο ακριβώς τρόπο που σχεδίαζε ο ίδιος να τον νικήσει. Για να γίνει αυτό ο σκηνοθέτης μέχρι και έρευνα έκανε για την εκστρατεία του Μεγάλου Αλεξάνδρου, ο οποίος φημιζόταν για τις στρατηγικές του ικανότητες.

Λόγω των προβλημάτων με τον προϋπολογισμό δημιουργήθηκε μία ευκαιρία για να γίνει η μάχη ακόμη πιο επική. Το τείχος από ασπίδες αρχικά δεν ήταν καν στο σχέδιο αλλά του φάνηκε πολύ καλό για να το αγνοήσει, όπως και η σκηνή με τον Τζον να ποδοπατείται και να ασφυκτιεί, η οποία ήταν άκρως τρομακτική και έντονη.


Μία ακόμη δυσκολία για το γύρισμα του επεισοδίου ήταν το γεγόνος ότι είχε πολλά άλογα, τα οποία δεν είναι και τα πιο εύκολα ζώα για να γυρίσεις σκηνή, γιατί μιλώντας ειλικρινά προτιμούν να αφοδεύουν και να ουρούν, είπε ο σκηνοθέτης. Επιπλέον η εκπαίδευση τους είναι επίπονη και μπορεί στο τέλος να μην έχει καν σημασία αυτό και να καταλήγουν να κάνουν ότι γουστάρουν. Για να χρησιμοποιήσει πάντως κάποιος άλογα για γύρισμα πρέπει να σιγουρευτεί ότι το έδαφος είναι σταθερό και σε αυτήν την περίπτωση ήταν το ακριβώς αντίθετο, λάσπη παντού και πολύ γλιστερό, οπότε χρειάστηκαν τόνοι χαλικιού για να γίνει λίγο πιο σταθερό. Σύμφωνα με τον σκηνοθέτη η πιο δύσκολη σκηνή με τα άλογα ήταν αυτή πριν την μάχη, με τον Τζον και τον Ράμσευ να συζητούν, στην οποία τα άλογα προτιμούσαν να αφήνουν αέρια την ώρα που προσπαθούσαν να μιλήσουν οι ηθοποιοί. Από όλα αυτά καταλαβαίνουμε πως οι τεχνικότητες του γύρισματος ήταν τεράστιες και πολύ απαιτητικές.
 
Φυσικά τα άλογα ήταν το λιγότερο για το επεισόδιο αυτό, καθώς μην ξεχνάμε ότι μιλάμε για μάχη, οπότε περιέχει πολύ λαό το γύρισμα αλλά θα σας αφήσω στα λόγια του σκηνοθέτη για αυτό:

"Κάθε φορά που ορμούσαν τα άλογα μας έπαιρνε μετά 25 λεπτά για να καθαρίσουμε τον τόπο από τις πατημασιές τους και να τοποθετήσουμε πάλι το τοπίο με ψεύτικο χιόνι. Οπότε πόσες φορές έχουμε την πολυτέλεια να το κάνουμε αυτό, γνωρίζοντας ότι κάθε μέρα για να γυρίσουμε αυτήν την σκηνή θα μας πάρει 10 φορές περισσότερη ώρα από ότι κρατάει η ίδια η σκηνή. Άλλη δυσκολία ήταν πως θα κάνουμε τους 500 να μοιάζουν με 8.000. Και τέλος πως καταφέρνεις αυτούς τους 500 να τρέχουν πάνω κάτω μέσα στην βροχή και στην λάσπη για 25 μέρες με 10 ώρες την μέρα γύρισμα χωρίς να γυρίσουν και σου πουν, βρε άντε στο διάολο.


Κατηγορίες ,
[disqus]

Author Name

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Από το Blogger.