House Stark House Lannister House Targaryen House Baratheon House Greyjoy House Arryn House Tully House Tyrell House Martell House Bolton

10 + 1 φορές που ο Μάρτιν έσπασε τους κανόνες της φαντασίας.

Και σε έκανε να θες κι άλλο!

Η φαντασία έχει μερικούς κανόνες. Ένας αδικημένος ήρωας, ένας σοφός μέντορας κι ένας φαινομενικά πανίσχυρος κι ανίκητος κακός. Οι κανόνες λένε πως ο ήρωας θα νικήσει και θα πεθάνει ηρωικά ή γυρίσει σπίτι για να απολαύσει θαυμασμό και φήμη. Η σειρά βιβλίων του Μάρτιν Ένα Τραγούδι Της Φωτιάς Και Του Πάγου δεν μοιάζει σε τίποτα με τους παραπάνω κανόνες. Δεν έχει καλούς ή κακούς ούτε σοφούς που τους βοηθούν. Όλοι οι χαρακτήρες είναι γκρι και όλοι προσπαθούν να επιβιώσουν σε ένα φοβερά σκληρό κόσμο. Καθώς ο Μάρτιν «ποδοπατά» κανόνες οι φαν κολλάνε όλο και περισσότερο ανυπομονώντας για τα επόμενα βιβλία του. Σε έναν κόσμο όπου οι γραμμές ανάμεσα σε καλό και κακό είναι δυσδιάκριτες, όπου οι ασθενείς υποφέρουν και που η εξουσία ανατρέπεται καθημερινά δεν υπάρχουν κανόνες! Ας δούμε 11 κανόνες φαντασίας και πως τους σπάει ο Μάρτιν.

1. Οι νεκροί παραμένουν νεκροί.
Σε βιβλία όπως ο Άρχοντας ή η Νάρνια είναι ασυνήθιστο χαρακτήρες όπως ο Γκάνταλφ και ο Άσλαν αντίστοιχα να επιστρέφουν στη ζωή αλλά γενικά οι αναγνώστες ξέρουν πως όταν κάποιος πεθαίνει παραμένει νεκρός. Στο ASOIAF κάτι τέτοιο αλλάζει. Ένας ιππότης επιστρέφει πολλές φορές (Μπέρικ) ενώ άλλος έρχεται πίσω δέκα φορές δυνατότερος (Βουνό).

2. Οι πρωταγωνιστές είναι συνήθως χαρακτήρες με τους οποίους συμπάσχεις.
Χάρι Πότερ ή Φρόντο, όσο «ενοχλητικά» αδέξιοι ή ανίδεοι μπορεί να είναι οι περισσότεροι πρωταγωνιστές έχουν την καρδιά τους στο σωστό μέρος. Στο ASΟIΑF ένας δεν γίνεται βασιλιάς αν δεν κάνει μερικές απάνθρωπες κινήσεις καθώς και γυναικείοι χαρακτήρες όπως η Ντάνυ ή η Σάνσα. Ακόμη κι ο Τύριον δεν είναι απόλυτα καλός και όλοι παλεύουν για το δικό τους σκοπό.

3. Το καλό θριαμβεύει στο τέλος.
Στο Γουέστερος βασιλεύει η δύναμη. Καλός ή κακός, οι αδύναμοι πεθαίνουν και οι δυνατοί κυβερνούν. Σε ένα κόσμο που ιππότες γίνονται πίτες και γάμοι μετατρέπονται με λουτρά αίματος δεν υπάρχει θρίαμβος του καλού.

4. Υπάρχει πάντα μια καλή και μια κακή πλευρά.
Στα βιβλία του Μάρτιν δεν θα βρεις πλευρές αλλά συμμαχίες που δημιουργούνται και σπάνε εν ριπή οφθαλμού. Δεν υπάρχουν καθαροί πρωταγωνιστές και δεν ξέρουμε ποιος θα επιζήσει μέχρι το τέλος.

5. Κάθε εποχή έχει έναν ήρωα και έναν κύριο πρωταγωνιστή.
Τα βιβλία και η σειρά είναι γεμάτα από σημαντικούς χαρακτήρες με δικά τους σενάρια που μπορεί άνετα να εξαφανιστούν μια και καλή – βλέπε Γκέντρυ.

6. Οι χαρακτήρες δεν μένουν στο περιθώριο.
Ένας χαρακτήρας μπορεί να μείνει στο περιθώριο αν ο Μάρτιν το επιθυμεί. Ο Γκέντρυ φαίνεται αρχικά πολλά υποσχόμενος χαρακτήρας με δυνατή καταγωγή που στη συνέχεια ξεχνιέται.

7. Κάθε ήρωας έχει sidekicks ή μέντορες.
Πρωταγωνιστές στo Γουέστερος μένουν να παλεύουν μόνοι τους χωρίς καθοδήγηση ή φιλία. Βλέπε για παράδειγμα την Άρυα της οποία ο μέντορας έγινε εχθρός. Με λίγα λόγια μπορείς να εμπιστευτείς μόνο τον εαυτό σου.

8. Κάθε θάνατος έχει λογική.
Ποτέ ξανά όπως στο ASOIAF οι πρωταγωνιστές δεν πέφτουν σαν τις μύγες.

9. Όλα έχουν ένα σκοπό.
Πόσες φορές αναλύσαμε την τελευταία φαινομενικά ανούσια λεπτομέρεια για να δέσουμε την μεγαλύτερη ιστορία αλλά με τον Μάρτιν βρεθήκαμε στο τίποτα; Ψυλλιασμένοι κυνηγάμε τα ίχνη και ακολουθήσαμε ένα σενάριο που χάνεται στο … τίποτα. Ευτυχώς τα πάντα θα ενωθούν στο τέλος. Μάρτιν θέλοντος.

10. Οι ενδιαφέροντες χαρακτήρες ζουν και οι βαρετοί πεθαίνουν.
Ο Μάρτιν είναι από τους λίγους συγγραφείς που σκοτώνει χαρακτήρες ενώ οι ιστορίες τους αποκτούν ενδιαφέρον. Νεντ, Ρομπ ή Τζόφρυ, κανείς δεν είναι ασφαλής από τον Μάρτιν.

11. Παγιωμένες καταστάσεις.
Η Ντάνυ ξεκινά σαν υποχείριο του αδερφού της για να καταλήξει με στρατό, δράκους, Τύριον και πλοία. Ο Νεντ από Χέρι του Βασιλιά γίνεται προδότης και η Σάνσα από μέλλουσα βασίλισσα αιχμάλωτη του Ράμσεϊ. Στο Γουέστερος δεν μετράει από πού ξεκινάς αλλά που καταλήγεις.






πηγή
[disqus]

Author Name

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Από το Blogger.